man skal ikke gøre tingene sværere end de er

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
man skal ikke gøre tingene sværere end de er
Jeg læste en opmuntrende beretning i jubiis slankemail, som jeg gerne vil dele med jer andre. Det jeg synes er flot, er tanken om at tabe et kilo om måneden med små kostændringer.


Som jeg ser det, så starter enhver slankekur inde i ens eget hoved. Man skal være 100 % motiveret, og samtidig være indstillet på, at ting tager tid. De ekstra kilo er langsomt blevet lagt til, og det siger sig selv, at det også tager tid at komme af med dem igen. Et ugentligt vægttab på ca. to kilo virker helt urealistisk. Og jeg tror ikke på, at det holder....

Selv har jeg i løbet af de sidste ti måneder tabt ti kilo. Et kilo om måneden, stille og roligt og uden besvær.

Om morgenen spiser jeg ca. et halvt stykke rugbrød med mager smøreost og en banan. I løbet af dagen spiser jeg 3 - 4 stykker frugt - heriblandt altid en banan, der giver en god mæthedsfornemmelse.

Om aftenen spiser jeg en ganske normal aftensmad ledsaget af et eller to glas vin. Søde vand og øl, drikker jeg så godt som aldrig.

Jeg tror at organismen har indstillet sig på de mindre måltider, for jeg plages aldrig af sult. Og når jeg bliver inviteret ud og spise, så spiser jeg det, der bliver serveret. - Jeg er 60 år, 171 cm., og vejer nu 73 kg.
Før købte jeg str. 46 i bukser, - er nu nede på at passe str. 40.

Mit råd er, at man ikke skal gøre tingene sværere end de er.

Merete
18 år30. marts 2006 kl. 15:27
#2
re: man skal ikke gøre tingene sværere end de er
Jeg kan kun tilslutte mig det du siger. Tænkte mens jeg læste det, at nu du ammer bruger du jo også en del energi der. Men din alder - 60 år - godt gået med baby ;-)
18 år30. marts 2006 kl. 16:38
#3
re: man skal ikke gøre tingene sværere end de er
Hej Asta Elise,
Jeg kan helt tilslutte mig dine tanker - jeg taber mig ogsaa kun meeeget langsomt. Det er blevet til 5kg paa 10 mdr, men det var ogsaa uden at stoppe med chips & McDonalds. Siden jul er jeg ogsaa (naesten) holdt op med de ting, saa nu gaar det en smule hurtigere - ca.3kg paa 3mdr.
Jeg spiser helt normalt, og kan fx slet ikke holde mig fra ost, som jeg elsker. Men jeg soerger for at spise havregryn/muesli, groft broed + min. 600g frugt + groent hver dag. Det stiller den vaerste sult - naar man ikke er hundesulten, er det lettere at lade fornuften raade. Saa loesningen for mig er altsaa at spise fornuftigt & varieret istedet for at vaere paa kur.

Saa ja, vejen til varigt vaegttab er ikke slankekur, men en kostomlaegning for livet.

En anden ting der virker for mig er at spise mine yndlingsretter ofte. Jeg elsker fx burgere, pasta og pizza - ting der generelt er meget energi-rige. Men naar det er hjemmelavet er det knapt saa slemt - jeg kan selv kontrollere maengden af olie, ost osv. Og hvis vi faar det med jaevne mellemrum, kan jeg bedre "styre mine lyster".
Mvh Lone
18 år30. marts 2006 kl. 17:10


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });