Motivation

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Motivation
Jeg har altid været vejet nogle kilo for meget og hen af vejen, er det gået fra et par kilo for meget, til 10 kilo for meget og det går kun i den forkerte retning. Jeg tror, jeg har styr på, hvordan jeg skal spise for at tabe mig, for jeg har gjort det masser af gange uden at være fanatisk og lade det overtage mit liv,

Når det kommer til motionen, mangler jeg absolut ingen motivation. Jeg løber glædeligt flere gange om ugen, mest for mit humørs skyld.

Når alt kommer til alt, ved jeg godt hvad jeg skal gøre for at tabe mig og forblive slank, men motivationen vakler på et eller tidspunkt i forløbet og så føler jeg mig som den største fiasko, når endnu engang ikke har kunne nå de mål jeg har sat. Jeg har også med tiden lært at man fx ikke kan tabe ti kilo i december-måned...ej det har jeg måske ikke prøvet, men overdrivelse fremmer forståelsen ikke:-)

Nu har jeg læst en del indlæg, hvor I har prøvet en masse gange, før I endelig taber kiloene en gang for alle. Er der nogen, som har et bud på, hvad I tænker anderledes lige den gang det lykkedes? Eller bare generelt, hvad var der anderledes, da det endeligt lykkedes (succes-historier er under alle omstændigheder godt for motivationen)

På forhånd tak for jælpen

De bedste hilsner

d
18 år21. november 2005 kl. 20:20
#2
re: Motivation
Hold da op det kunne jo have været mig der havde skrevet dette :o), kan virkelig følge dig.
Det jeg mangler er også motivationen, jeg har været en meget flittig træner men har skåret en del ned på dette det sidste års tid, er i hvertfald ikke ligeså fanatisk som jeg har været....smil... Jeg har så været så heldig at møde en kæreste for et år siden og jahhh ved sku ikke hvordan men pludselig har jeg taget 10kg på....ØV.... Jeg spørger mig selv hvorfor fanden stoppede du ikke op efter de 2kg og undgik alt dette møg og besvær, men aj det nytter jo ikke at græde over spildt mælk.
Så nu mangler jeg ligesom dig motivationen.
Jeg ved præcis hvad det er jeg skal spise har bl.a været på vægtkonsulenterne og ingen tvivl om at det er en rigtig god, sund og udholdelig måde at tabe sig på.
Tror jeg mangler en at dele dette med udover min kæreste, du ved det at skulle stå til regnskab overfor andre end en selv tror jeg virkelig ville gøre noget.
Hvor længe har du været på kur og hvad har du tabt.... og hvilken en metode bruger du.
Måske vi skal prøve med lidt opbakning til hinanden?
18 år13. december 2005 kl. 16:52
#3
re: Motivation
Kære kvinder og mænd.

Vi ved jo alle, at der ikke skal meget til før at vægten, stiger, vælter eller flyver ud af kurs.
Men hvorfor tillader vi at den gør det ?
Jeg selv er begyndt at bruge min hjerne noget mere i dette livslange og vigtige projekt. Jeg taler til mig selv, når kroppen skriger efter chokolade, kager, slik og div. vi ved jo alle at der intet nyttigt er i en pose slik, og så fortæller jeg hjernen at jeg er på vej til at give kroppen gift, og her er det at det hjælper mig, at slå hjernen til, for så begynder jeg også at tænke på, at jeg jo aldrig kunne drømme om at putte dårlig olie, benzin eller andre ting, på min bil, for så kan den ikke køre optimalt, og jeg vil jo også gerne have kroppen til at køre optimalt, så hvorfor så gå og fylde alle de dårlige ting i den. Dette her har hjulpet mig til at smide 22 kg. Så prøv at programmere din hjerne det hjælper.
Glædelig jul. Kærlig hilsen Laila
18 år14. december 2005 kl. 07:55
#4
re: re: Motivation
Hej Anonym,

Jeg har først lige læst dit indlæg nu.

Jeg har ikke været på kur som sådan. Jeg har prøvet at tabe mig så længe jeg kan huske. Selv da det ikke var nødvendigt. Nu er det nødvendigt og jeg har haft lidt held med det indtil videre...babysteps, hvis man kan sige det sådan. Jeg har i en måned, for et par år siden prøvet vægtvogterne. Jeg synes de er gode, bare ikke til mig. Jeg vil helst selv. Jeg har læst en masse om mad og motion og har egentlig meget godt styr på hvad der er godt for min krop og hvad der slet ikke er.

Jeg vil kunne nyde godt af noget opbakning og vil også meget gerne give noget.....
18 år16. januar 2006 kl. 18:56


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });