De modne kvinders tråd

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#21
re: De "modne" kvinders tråd
Hej Modne Kvinder
Jeg er plaget en del af overgangsalderen - hedeture og "tudemarie", har I nogle gode råd?
Min vægt svinger en del og jeg har det desværre med at trøstespise, især på de "dumme" dage og der gør jo ikke chancen for at smide et par kg. lettere.
Jeg har overvejet at gå til lægen, men jeg er ikke så meget for hormonbehandling, hvad gør i gæve kvinder i dette forum i denne situation.
Dette blev vist mere om overgangsalder end om vægt, men mon ikke de to ting hænger sammen.

11 år2. august 2012 kl. 10:10
#22
re: De "modne" kvinders tråd
Nogen siger at de hedeture varer resten af livet. Med lavt stofskifte var mine blødninger smertefulde og kraftige.De stoppede bare for 1½ år siden. Jeg er 54, fornemmer at den månedlige cyklus er der, bare nu uden blod der viser det. Jeg havde altid menstruation omkring fuldmåne og det husker jeg det på. Jeg kan godt få varmen pludseligt og det er nyt for mig som altid har frosset. Men det er kort.Jeg har ikke haft humørsvingninger. Kan se huden har ændret sig en del. Og flere grå hår dukker op.Lægen sagde til mig med de hedestigninger ikke skyldes overgangsalderen sålænge man stadig menstruerer. Men det er jo en normal proces i kroppen....
11 år2. august 2012 kl. 10:59
#23
re: De "modne" kvinders tråd
Jeg tror, at mine hedeture bliver værre, når jeg har drukket alkohol og har spist de hurtige kulhydrater.
I aften skal jeg ud til rødvin og ost, - så vil jeg lægge mærke til, om der er en forandring i morgen. Mine "ture" kommer ikke så ofte mere, har haft dem ca 5 år. Jeg er 53. Humøret er blevet bedre. Temperamentet var frygteligt, da jeg var sidst i 40'erne ;-)
11 år2. august 2012 kl. 18:53
#24
re: De "modne" kvinders tråd
Men man taber sig anderledes efter overgangsalderen lår og bagdel er væk og det er kun maven der fylder.....førhen havde jeg en meget smal talje.....vredes udbrud kender jeg ikke fra mig selv. Jeg har arbejdet med vreden som har sin berettigelse er blevet bedre til at vise den i stedet for at blide uretfærdigheder i sig. Men der skal meget til før jeg bliver vred generelt. Men det skyldes jeg har meget lidt ild i mit horoskop.
11 år2. august 2012 kl. 20:42
#25
re: De "modne" kvinders tråd
PU-HA, jeg håber sandelig ikke hedeturerne varer livet ud, de kommer flere gange om dagen og mange gange om natten, min nattesøvn bliver virkelig forstyrret.
Min figur har ikke ændret sig endnu, mine lår fylder stadig rigeligt, maven og bagdelen fylder vist også som førhen.
Rigtig god weekend når i når dertil.
og tak for jeres kommentarer.
11 år3. august 2012 kl. 07:47
#26
re: De "modne" kvinders tråd
Jeg har forhørt mig hos de kvinder er der et par år ældre og som har deres mor endnu.....er sikker på kosten har betydning.....
11 år3. august 2012 kl. 12:54
#27
De "modne" kvinders tråd
Hej alle sammen - så er min ferie forbi og jeg vil have smidt et par kilo, som helt forventet har sneget sig på sidebenene. Så jeg må smøge ærmerne op og komme igang - vil I være med? Ja, det håber jeg virkelig, at I vil – jeg har brug for opbakning og jeg kan se, at flere af jer også gerne vil tabe jer, så jeg håber, at I er med på idéen.
Jeg vil gerne indskrive vægt mandag og torsdag - altså før og efter weekenden. Jeg har ingen ambitioner om at tabe mig i løbet af weekenden, men kan jeg blot holde vægten, vil jeg være glad. Mandag til torsdag kan jeg bedre overholde at holde mig til ”slankekost”.

Jo tak... "overgangsalderen" er ved at melde sin ankomst med hedeture eller svedeture. Det går hurtigt over igen, men pyh, hvor er det en underlig fornemmelse. Alderstegnene kommer vi jo nok heller ikke uden om – men hvordan kommer man så bedst igennem forandringerne?

I starten af denne tråd, blev der skrevet om placeringen af denne tråd ikke skulle være under "vægttab" - så jeg opretter en ny tråd med næsten samme titel, så håber jeg at I alle vil hoppe der ind og støtte hinanden både med ”livet som moden” og vægttab.

Vi skrives ved under ”vægttab” – ”De ”modne” pigers tråd”
11 år6. august 2012 kl. 08:34
#28
re: De "modne" kvinders tråd
Jeg kunne helt Sikkert mærke forskel på dagene før rødvinen og dagene efter. Og jeg drak kun et glas vin. Ti l gengæld smagte jeg på næsten alle de oste, der blev serveret. Måske har det også betydning.
Jeg er også kommet til at fylde mere omkring taljen, og det irriterer mig voldsomt. Det samme var tilfældet med min mor, som var en meget slank dame.
Nu har jeg tabt omkring 7 kg, og min familie siger, at de kan se, at jeg har tabt mig "alle steder". Selv lægger jeg mærke til maven, den er blevet mindre, men der er stadigvæk en "hormondelle". Den vil jeg gerne have væk - og det gør heller ikke noget, hvis der forsvinder mere fra overarmene ;-)
11 år6. august 2012 kl. 08:42
#29
De "modne" kvinders tråd - er flyttet til "vægttab"
Maddie: Tråden fortsætter under "vægttab - "De modne pigers tråd" - jeg nåede lige at skrive det inden jeg så dit indlæg.
11 år6. august 2012 kl. 13:37
#30
Hej Womanice, og andre kvinder her :) Jeg kan se at tråden er død her, er I flyttet andet sted hen?
Med venlig hilsen.
Katia 50 år
10 år13. april 2014 kl. 11:02



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });