hej

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse

#1
hej
hej jeg har taget meget på det seneste år og vil derfor gerne meget ned i vægt 10+ er her nogen gode råd der heller ikke er for dyrt da jeg er på su

tak på forhånd

venlig hilsen
maiken
14 år16. januar 2010 kl. 12:31
#2
re: hej
Hej Maiken

Tror du er havnet i den forkerte debat, da lige præcis denne debat, er for dem der gerne vil tage på :-)


Men der er jo andre debater her på madital, bl.a vægttab og vægttab 10+, hvor du kan spørge.

Men generelt synes jeg faktisk ikke det er så dyrt at lave en kostomlægning. Mange grønsager og frugt virker umiddelbart dyre, men det erstatter jo så andre ting som du evt ville have købt før, fx færdigretter, slik, sodavand, chips, kage, som bestemt heller ikke er billige ting :-)

Jeg gør det at jeg hver weekend når reklamerne kommer, laver madplan ud fra ugens tilbud i det supermarked hvor jeg handler mest. Det er det supermarked som tilfældigvis også altid har 10 stykker frugt for 20 kroner.....så koster det da ikke oveni.

Vi spiser hjemme hos os, ganske almindelig mad, dvs hakkebøffer, oksesteg, frikadeller osv. Ikke så meget hokus-pokus og mærkeligt mad, for så gider resten af familien ikke spise med, og jeg vil altså ikke lave særlige retter til mig selv. Jeg serverer så ekstra grønt til, og laver retterne mere fedtfattige end ellers....mangler du inspiration til dette, er der masser af opskrifter på hjerteforeningens hjemmeside, som alle er rettet til mht fedtprocenten.

Herudover bager jeg alt vores brød selv - der er altså rigtig mange penge at spare. Så hvis du kan bage og har mod på det, så er det en mulighed. Jeg bager hver lørdag/søndag og fryser så ned i portioner der passer til en dag....så er det næsten ligeså godt som friskbagt :-)

Og så genbruger jeg alt....dvs intet mad ryger ud. Kartofler, grønsager og kød der er i overskud, gemmer jeg på køl og så er der til en nem gang biksemad el. lign. ca 1 gang ugentlig. En rest kød kan også komme i fryseren og så gemmes til biksemad eller pålæg senere.

Generelt så tager jeg tit resterne af vores aftensmad næste dag til middag og supplerer evt. med flere grønsager.

Håber du kan bruge det til lidt :-)

Vh Karin, som også er under uddannelse, og meget fattig :-)
14 år16. januar 2010 kl. 15:01


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });