hvede, rug og byg allergi hvad så?

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
hvede, rug og byg allergi hvad så?
10 år10. november 2013 kl. 01:59
#2
Vil du være sød at uddybe hvad det er du gerne vil vide?

Mvh

Camilla
10 år10. november 2013 kl. 12:51
#3
hej, ved ikke lige hvorfor den ikke har medtaget mine spørgsmål, da jeg skrev det igår åbenbart er noget gået galt.

Okay mit spøgsmål er hvordan det påvirker de kostråd der gives nu da jeg ikke kan tåle de overnævnte ting og mest lever, lavkarbo måden da jeg jo ikke kan tåle korn sorter kun lidt havre med forsigtighed. ?
Håber dette uddyber det jeg ville spørge om.
Hilsen Sonja = snoopie.
10 år10. november 2013 kl. 20:45
#4
Ok.

Kostrådene er stadig de samme, men pga. allergi vil du selvfølgelig ikke kunne spise korn. For at opnå de mængder af kulhydrater der er anbefalet, vil du skulle booste din kost med en masse frugt og grønt. Prøv f.eks. at lave grøntsagspasta til aftensmaden eller frokosten. Fordelen ved at få dine kulhydrater fra frugt og grønt, er at den lave energitæthed gør at du kan spise rigtig meget, og derfor ikke kommer til at føle dig sulten. Tørrede bønner er også en god kulhydratkilde, selvom de mest er kendt som proteinkilde, så de vil mætte rigtig godt som alternativ til brød, pasta eller ris. Hvis du ønsker brød i din kost, kan du bruge LCHF opskrifter, da de er uden korn, men vær opmærksom på det høje fedtindhold i denne slags brød.

Jeg håber du kan bruge svaret.

Mvh

Camilla
10 år10. november 2013 kl. 21:51
#5
hej og tak for svaret jeg har også tjekket ud på de opskrifter der er omkring LCHF og synes det ser interessant ud . vil prøve det tror jeg.
hilsen Sonja.
10 år11. november 2013 kl. 19:58


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });