Uro i maven!

Du læser en tråd i debat > off topic

#1
Uro i maven!
Jeg har sådan en underlig uro i maven og jeg mener ikke ondt i maven, rumlen, luft eller noget andet - men simpelthen sådan en uforklarlig "uro", som næsten gør det svært for mig at sidde stille længere tid ad gangen. Det er svært at forklare, hvis man ikke selv har prøvet det.

Men vil alligevel høre om nogle af jer der kender til den irriterende urolige følelse?

det er lige meget om jeg er frisk og veludhvilet eller føler mig træt, så kommer det... Meget underligt og føles som om at jeg har alt for meget energi indeni der skal ud :-) Det kan virkelig være irriterende især hvis jeg har den følelse når jeg skal sove!

Er ellers en normal velfungerende 23 årig pige der studerer, ikke har koncentrations besvær og er altså ikke ramt af stress eller lider af DAMP eller andet.

Måske er det bare et udtryk for at jeg ikke får futtet nok energi af i løbet af dagen... Kunne bare være sjovt og høre om jeg er den eneste!? ;-)
10 år13. maj 2013 kl. 22:00
#2
re: Uro i maven!
Er det en slags rastløshed?

10 år14. maj 2013 kl. 14:54
#3
re: Uro i maven!
Ja lige præcis... Det får mig hvertfald til at blive rastløs ;)
10 år14. maj 2013 kl. 15:09
#4
re: Uro i maven!
Det kender jeg godt. Det kommer som regel når der er en slags indre/psykisk uro. Det kan skyldes mange forskellige ting bl.a. som du selv nævner at du ikke har brændt nok energi af, men kan også komme af forkert kost, personlige problemer eller ting man ikke har lyst til at forholde sig til.

Er der noget af det du kan genkende?
10 år14. maj 2013 kl. 15:20
#5
re: Uro i maven!
Hmm ja, nok mest det med, at det tit kan komme hvis jeg ikke har fået nok energi brændt af og hvis jeg ikke har været aktiv nok i løbet af dagen... Synes ikke det er fordi jeg er spor stresset eller har mange tanker omkring noget..

Jeg blev opereret for nogle måneder siden, en større operation og husker at selv da jeg vågnede op af narkosen samt nogle af de efterfølgende dage, hvor jeg kun kunne ligge helt stille og havde meget ondt, ja så havde jeg stadig den kriblende/urolige fornemmelse i maven..
Det overrasker mig lidt at jeg havde det sådan selv under de betingelser!

Men må nok bare leve med, at sådan er min krop bare og så sørge for at være aktiv nok i løbet af dagen.. Kan hvertfald mærker at det hjælper en smule :-)
10 år15. maj 2013 kl. 15:57
#6
re: Uro i maven!
Det er altid godt at vide hvad det kommer af - så er det lettere at "få på plads" igen ,-)
10 år15. maj 2013 kl. 16:47
#7
re: Uro i maven!
ja, hvis det er derfor... Det undrer mig blot at det kan komme på så underlige tidspunkter som fx lige efter en stor operation, hvor kroppen er meget stresset... Det hjælper heller ikke altid med motionen, men det hjælper heldigvis et godt stykke af vejen :-)
10 år16. maj 2013 kl. 16:59
#8
re: Uro i maven!
Jeg har en lidelse, som gør at mit aktivitetsniveau er meget nedsat og jeg oplever nøjagtig det samme. I perioder, hvor jeg er særligt udkørt og har en del smerter får jeg stor uro i kroppen. Det eneste der hjælper er at være fysisk aktiv, men det giver så yderligere smerter og den onde cirkel er startet. Kan forestille mig det er noget i samme stil som med dig :-)

Til gengæld har jeg altid været sådan skruet sammen, at når jeg var urolig indeni, rastløs pga andre ting end fysiske, så har jeg kunnet afhjælpe det ved at være fysisk aktiv - og den mulighed har jeg selvsagt ikke rigtig længere, så derfor er jeg nødt til at "justere" ved at ændre tanker og følelser i stedet for afreagere fysisk.

Ved ikke om det giver mening?
Men det er vel en måde at afreagere på fysisk uro ligesom hvis man f.eks. bliver vred, ked af det, glad osv.
10 år16. maj 2013 kl. 21:29
#9
re: Uro i maven!
Jo tror det giver god nok mening :)
10 år22. maj 2013 kl. 16:30


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });