Ugens bedste motion

Du læser en tråd i debat > motion


#71
Ugens bedste motion var en times gåtur i går og i dag. NU skal der virkeligt gøres noget ved formen. Den er nærmest ikke-eksisterende.
12 uger28. januar 2024 kl. 21:06
#72
Ugens bedste motion var hele to gåture i går, først alene og derefter med gåveninde, i alt lidt over 2 km. Jeg skulle simpelthen ud mens der var noget solskin.
12 uger29. januar 2024 kl. 09:10
#73
Jeg er så heldig at jeg har en lille hund , og den vil absolut ud og gå 4 gange om dagen.
Det gør så at jeg får gået mindst 6000 skridt hver dag, ( jeg har apple watch og appen sundhed på min mobil som registrerer det ) så det er jo med til at holde mig igang.
12 uger30. januar 2024 kl. 10:20
#74
Motion i fittnescentret.
Jeg vil lige gøre opmærksom på den App der hedder E-gym . Det er en app der registrerer hvor mange kcal du for brænder når du bruger maskinerne.
Det fungerer ved at en dine tal bliver læst ind i en computer, og udfra vægt og alder fastlægger og indstiller den hvad øvelser du skal lave på de forskellige maskiner og hvad vægt du kan benytte uden at overanstrenge dig.
Her i centret er der 8 forskellige maskiner,
Herudover indlæser den din biologiske alder, og efterhånden som du benytter maskinerne læser den dine fremskridt og kan så sænke din biologiske alder og samtidig vise hvad sundhedsmæssige fordele du har opnået ved at træne.
Det er ikke gratis, her hvor jeg bor koster det 199 kr om måneden og en engangsydelse på 150 kr for det gummiarmbånd med chip som har alle dine oplysninger du bruger når du kobler op på maskinerne . Det forgår ved at du holder armbåndet hen til maskinen, og så indstiller den automatisk øvelser og vægt som er optimalt for dig .

12 uger30. januar 2024 kl. 18:57
#75
Det er da megasmart kupej. Jeg går ikke i maskiner - jeg danser i stedet for, men det var sådan noget, der ville kunne motivere mig.
12 uger30. januar 2024 kl. 20:30
#76
Dans er en god ting, men det er jeg blevet for gammel til, ihverfald til at danse så jeg villetabe mig. I E-gym som jeg anbefaler er maskiner adskildt fra de maskiner som de unge bruger, og jeg har ikke oplevet en under 50 år som bruger dem.
På de alm maskiner kan de presse sig selv mere, men på E-gym er det det program som computeren finder som er optimalt for dig, uden at du får skader.
12 uger31. januar 2024 kl. 19:00
#77
Det lyder godt med E-gym.. og jeg har ikke så langt til nærmeste motionscenter.. MEN.. det er nok 10år siden jeg var der - svømmehal og motionscenter..
Der var lange klamme baner af skidt og ?? :-( .. så jeg kunne simpelthen ikke få luften / og fokuserede på den manglende rengøring..
jeg er ikke fuldstændig rengøringsnørd - men det er klamt at indånde måneders xxxxx
12 uger2. februar 2024 kl. 09:40
#78
Ugens bedste motion var igen en dag med to gåture, denne gang i alt 4 km. Først en tur med bostøtte, og senere en tur med gåveninde og hund.
12 uger3. februar 2024 kl. 08:38
#79
Ugens bedste motion var at få lagt et styrketræningsprogram hos Puregym i mandags - og bruge det første gang i dag. Håber jeg bliver glad for det.

E-gym lyder bedre, men jeg kan ikke finde det i Nordsjælland.

I går nød jeg solen og gik tur en time. Dejligt!
11 uger4. februar 2024 kl. 23:39
#80
Ugens bedste motion var fredag, hvor jeg mødtes med veninde og gik en lang tur på stranden, 4km. Det var hårdt for benene at gå i sandet der var ret løst.
7 uger4. marts 2024 kl. 14:41



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });