Kondition i bund -hvordan gør I?

Du læser en tråd i debat > motion

#1
Kondition i bund -hvordan gør I?
Hej. Jeg er startet op med at løbe om morgen - hver anden dag for at kroppen lige kan komme sig over choket - men jeg er chokeret over, hvor dårlig kondition jeg er i. Jeg har også lagt mærke til, at jeg glemmer at trække vejret når jeg løber eller laver mavebøjninger, sjipper osv. Det er jo ikke særlig smart. Jeg puster og stønner efter at have løbet eller sjippet i bare 2 min. og har faktisk ikke mere luft. Er det ikke underligt. Herregud, jeg er da kun 42 og vægten er ikke så den er i nærheden af at være faretruende for helbreddet, jeg er endda stoppet med at ryge for længe siden. Så læser jeg, at I andre, der vejer meget mere end jeg gør, spurter af sted i løb i 45 min., kører 16 km. på cykel, spinner, aerobic og drøner rundt med stavgang osv. Hvordan dælen gør I? Hvor får I luften fra? Måske skal jeg bare fortsætte og håbe at konditionen kommer hen ad vejen. Men jeg er flov over, så dårlig en kondition jeg er i. Øv øv øv
19 år27. april 2005 kl. 09:33
#2
re: Kondition i bund -hvordan gør I?
Hej Advogirl!
Prøv lige at gå ind på dette link (kopier det evt. over i søgelinien, hvis det ikke virker): dourun.dk Her ligger et løbeprogram for nybegyndere og jeg vil foreslå dig, at du starter med et sådant. Det vil lige så stille vænne din krop til, at du nu vil til at løbe og dermed har du tid og mulighed for, også at fokusere på vejretrækningen, løbeteknik osv. Jeg startede selv for et år siden og tro mig, min vejrtrækning lyder værre end en astmatiker....MEN det bliver lige så stille bedre og jeg forsøger lige så stille at lave lidt "forbedringer"..Fx. fokusere lidt på hvordan min fod lander i jorden den ene gang og ved næste løbetur, om jeg kan trække vejret lidt mere roligt og afbalanceret...osv osv osv...Jeg håber, dette kan hjælpe dig. Du må IKKE lade være med at trække vejret, når du motionerer...(det kan man jo dø af..ha ha ha! Nej spøg til side). Vejrtrækningen er faktisk meget vigtig, specielt ved maveøvelser, så fokuser mere på det end på hvor mange gentagelser du kan lave pt. Hvis teknikken ikke er ok, kan det nogengange være lidt forgæves med resten.....Bare lidt råd fra mig, som heller ikke er "topatlet" eller noget.. ;o)

Knuz og "pøj pøj" fra Mulde

PS! Du skal nok komme i god form, "Rom blev ikke bygget på en dag, vel" ;o)
19 år27. april 2005 kl. 22:12
#3
re: Kondition i bund -hvordan gør I?
Mulde - du er en SKAT !
Jeg var ved at panikke totalt igår da jeg ikke kunne huske hvor jeg havde fundet mit løbeprogram. Jeg mente umiddelbart det var på IFORM, men nej - der lå det ikke. Først i går aftes kom jeg i tanke om at det måske var på motionssiden.dk(douron)Og vupti ligger du lige linket ind til programmet .

TAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg ville sende det til Bamse som snakkede om han gerne ville til at prøve at løbe, så hvis han kigger her ligger linket allerede klar til ham ;-)
19 år28. april 2005 kl. 07:54
#4
re: Kondition i bund -hvordan gør I?
Corina...Bamsebjørnen gider ikke løbe, så han behøver ikke kigge på programmet...*ggg* Måske kylling kan sparke lidt til ham? Jeg forsøger at tvinge ham til at deltage i Silkeborgløbet i august, men iiiihhhh...hvor hører jeg mange undskyldninger...ha ha ha......Men dejligt at du kunne bruge linket, så virkede det måske alligevel, -var lidt i tvivl...Knuz Mulde
19 år28. april 2005 kl. 10:47
#5
re: Kondition i bund -hvordan gør I?
Kære Muldebeerg, 1000 tak for dit gode råd. Jeg vil printe det løbeprogram ud, og jeg ved du har ret i alt det du skriver, men det er sørme ikke så nemt synes jeg. Men du har da også ret i at det bliver bedre, så hvad jamrer jeg mig egentlig over. Det er nok at man gerne vil have de nemme løsninger, men de findes bare aldrig vel? Så jeg må bare ud og lære at trække vejret mens jeg gør noget andet, det burde kunne lade sig gøre, jeg er jo ikke en mand....*S* Tak for responsen, det var sødt af dig.
19 år28. april 2005 kl. 16:26
#6
re: Kondition i bund -hvordan gør I?
Ha ha ha Advogirl! Lige netop, du er ikke en mand, så du kan sagtens "multitaske"....det kræver bare lige lidt træning først....*ss* Ha' en go' weekend og pøj pøj med løbeprogrammet....Knuz Mulde
19 år30. april 2005 kl. 09:16
#7
re: re: Kondition i bund -hvordan gør I?
Hvis at pille næse, ligge på sofa'en samt se fjernsyn på samme tid ikke er at multitaske, så ved jeg ikke :-) Nej vedr. løbning om morgen, så kan det være ganske forfærdlig lige meget hvor god kondi man ellers er i, ens vejrtrækning og løberytme vil bare ikke fungere, samtidig med at ens hjerne kun er optaget af tanken om den første kop morgenkaffe.
mvh, lars
19 år10. maj 2005 kl. 21:00


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });