Lækre proteinpandekager ??

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Lækre proteinpandekager ??
Hej :-)

Som overskriften lyder, så har jeg overvejet at købe en bøtte pandekage-proteinpulver-mix, så jeg indimellem kan få styret trangen uden at sætte kalorieregnskabet over styr.....men jeg har før forsøgt mig med 2 forskellige proteinpulvere til shakes, (i en periode hvor jeg havde svært ved at helt få protein nok hver dag til vægttabet naturligt gennem kosten) - den ene var baseret på animalsk protein og den anden bestod mestendels af ærteprotein - og begge typer smagte så hæsligt og syntetisk at jeg var ved at kaste op efter første mundfuld, og nej, det nyttede intet at forsøge at overdøve smagen ved at blande op med ex. cacaomælk o.lign....
.......Så indtil videre laver jeg pandekager af 2 æg, 1 banan og lidt sødemiddel, inden de steges i smør - det minder mig mest om ægge-klatkager, og ikke så meget om rigtige pandekager, og det er min motivation til at finde en bedre løsning....

- Hvad er jeres erfaringer med proteinpulver-pandekager? Er smagen overhovedet bare en brøkdel i nærheden af lækker pandekage? Kan I anbefale et mærke der er evt. er bedre end andre ?
3 år11. oktober 2020 kl. 12:56
#2
YES :-)
....Så har jeg simpelthen indkøbt flere typer protein-pandekage-pulvermix, for at teste en bekendts påstand om at hendes datter, som også er igang med større vægttab, er "helt vild med dem" og at de "smager som ægte pandekager"(ifølge datteren),....jaja, lad os nu se om det holder, jeg er jo før blevet meget skuffet over de her proteinpulvere....

Igår testede jeg Bodylab's "Chocolate Chip Pancake and Waffles" - mix, fulgte bare opskriften på posen, som er med pulveret, kun blandet op med vand eller mælk. (Jeg steger altid pandekager med smør, da det for mig giver den bedste smag, men jeg gider ikke skrive det på, når det er så så sjældent, højst 1 x ugenligt, at jeg får lidt pandekager, så den smule stegesmør vælter ikke mit Kcal budget)
OPLEVELSE:
Der blev 3 små tykke pandekager af dejen.
Jeg må indrømme at jeg er vældigt positivt overrasket - smagen er så tæt på almindelig pandekage at jeg faktisk nød at spise dem! Chok....

MEN, et men - for det skal der jo også være - på pakken står der at de helst skal nydes frisklavede for den bedste oplevelse - og det er også min oplevelse at de gør sig bedst varme fra panden. Kølige er de ret kedelige/holder ikke smagen.
SLANKEVENLIGT?
Derudover er pulverblandingen ikke slankevenligt, da det indeholder 362 kcal/100 g.
Jeg spiste dem derfor som mit sidste hovedmåltid, med en banan til og lidt chokoladesauce, som jeg kunne tillade mig denne fredag aften, da jeg var
et måltid bagud på kcal....
3 år17. oktober 2020 kl. 15:10
#3
Velsmagende protein-pande-banan-kager, med god samvittighed
Idag til morgen ville jeg teste min idé til et noget sundere alternativ, og med den lækre banansmag.
Jeg brugte:
2 M/L æg
1 Banan, ca. 100 g. ....Man kan tilsætte lidt flydende sødemiddel, hvis bananen ikke er moden nok.
Flydende sødemiddel, ca. 1 spsk.
100 ml rismælk - men man kan sagtens bruge vand el mælk.
38 g. Bodylab's Chocolate Chip Pancake and Waffles mix. Kan købes i føtex, Bilka og sikkert også helsekostbutikker.
20 g. fuldkornsmel

OPLEVELSE: Resultatet var 4 velsmagende, næsten alm. størrelse, pandekager med den lækreste søde banansmag, de smagte virkeligt som banankage på pande!.......og dejen der giver flotte sammenhængende kager, der er nemme at vende på panden.
SLANKEVENLIGT?
Måltidet gav 433 Kcal, pga. fuldkornshvedemelet, som jeg tilsatte pga dejen ikke var tyk nok til de ville kunne lykkes....Målet var omkring de 350 kcal, men det er lørdag morgen, jeg vågnede sent, så tæller det som morgenmad + mellemmåltid i 1.

Måltidet gav 27,9 g protein ialt, mætter godt og smager fantastisk, så nu føler jeg, at jeg har knækket min kode for morgenmads-banan-pandekager :-)
3 år17. oktober 2020 kl. 15:33
#4
Ups - glemte at regne rismælken med - men det giver stadigt hvad jeg ca. ville bruge i kcal på morgenmad + mellemmåltid i 1.
3 år17. oktober 2020 kl. 16:12


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });