Vejning af mad

Du læser en tråd i debat > kost


#21
re: Vejning af mad
Hej Slimfit

Jeg kan godt se at det du spiser overhovedet ikke ligner det jeg spiser. Men lige så lidt lyst du har til at spise som jeg gør, lige så lidt har jeg lyst til at spise som du gør. Det er så langt fra det jeg plejer at spise at jeg ikke ser din kost som en mulighed for mig. Men hurra for forskellighederne ellers bliver alting sgu så kedeligt.
13 år27. januar 2011 kl. 17:42
#22
re: Vejning af mad
Hej

Du får det til at lyde kedeligt som jeg spiser, tværtimod så er maden blevet 100 x bedre efter jeg droppede den almindelige danske kost, langt mere smagsfuld, nemmere og kan spises med 100% god samvittighed og man kan spise så meget man har lyst til :)

Jeg synes nu stadig ikke din kost er helt tosset, men stadig ville jeg fjerne de overflødige og ganske unødvendige fyldstoffer, de skader mere end de gavner.

Anyway.. det var godt lige at få snakket og skrevet ned, håber andre kan bruge vores positive snak til noget :)
13 år27. januar 2011 kl. 18:37
#23
re: Vejning af mad
Det lyder bestemt ikke kedeligt, bare anderledes:-) Jeg kunne sikkert også spise sådan i en periode, men jeg er bare alt for glad for kød, yoghurt, kartofler, ris, pasta og brød til at jeg ser din kost som en mulighed for mig.

Ja, mange tak for snakken, det er altid dejligt at udveksle meninger....
13 år27. januar 2011 kl. 18:47
#24
re: Vejning af mad
En meget spændende debat, må jeg sige..

slimfit, hvordan får du dækket dit proteinbehov? Kan slet ikke forstille mig, hvordan jeg nogensinde skulle kunne komme op på 118 g protein, som jeg får nu. (pga. specefikke træningsmål) Det skal ikke forståes som kritik, men ren nysgerrighed :)
13 år1. februar 2011 kl. 21:40
#25
re: Vejning af mad
Hej ErikaMaria.
118g, hmm og du vejer 59kg gætter jeg på?

Lyder som om du er hoppet på proteinmyten ;-) Det er der mange der har gjort før dig, fortvivl nu ikke. Jeg har selv været storforbruger af proteiner, både igennem mad men også proteinpulver.
Proteinmyten er desværre stærkt rodfæstet i os alle, jeg har en teori om at den er nem at forstå og næsten alle mennesker kan huske ordet :) Banalt.. ja... men nogle gange skal der ikke mere til.

Den periode et menneske vokser allermest på er som baby, altså på modermælk. Modermælk indeholder langt størstedelen af ammeperioden imellem 6 og 8% protein.

Et varieret indtag af frugt og grønt vil give dig det samme!


Tjek evt. : bodyfatguide.com
eller
youtube.com

13 år5. februar 2011 kl. 00:01
#26
re: Vejning af mad
Hej ErikaMaria, jeg har ikke rigtigt hørt fra dig. Men jeg fandt denne nye undersøgelse fra 2010 der forklarer om at 1/2 gram protein er rigeligt.

vegetarbladet.dk

Jeg glæder mig til denne proteinmyte endelig bliver slået ned, jeg er selv blevet tudet ørerne fulde af proteintilskud og har igennem årtier indtaget proteintilskud ifb. med træning.
13 år9. februar 2011 kl. 00:59



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });