500kcal opskrifter - hjælp!!

Du læser en tråd i debat > kost

#1
500kcal opskrifter - hjælp!!
Jeg er igang med en plan, hvor jeg kun skal have aftenmåltider med 500kcal i.
Jeg er ved at køre lidt død i opskrifterne (da jeg virkelig hader at lave avanceret mad) og tænkte på, om ikk nogen af jer tilfældigvis havde nogle opskrifter på max 500kcal at dele?

Det ville jeg sætte STOR pris på i hvert fald:-)
15 år21. februar 2009 kl. 22:52
#2
re: 500kcal opskrifter - hjælp!!
Frostblandinger med tofu eller seitan
Specialsalat (sådan nogen færdig-nogen) med gulerods- eller speltnuggets
grovbolleburger med speltbøf og noget blandet salat til

Jeg laver stort set aldrig mad selv, da jeg bor på kollegie.
15 år22. februar 2009 kl. 10:52
#3
re: 500kcal opskrifter - hjælp!!
Du kan lave de fleste retter på under 500kcal... Bare mix det så du får ca. 100g kød/fisk/fjerkræ, 200g grøntsager og 50g stivelse. Jeg steger personligt alting uden fedtstof, hvis man ikke gør det skal man nok regne det med i regnskabet.

Fx. 100g laks, 200g broccoli, 50g pasta(tørvægt)

100g kylling, 200g grønne bønner, 200g kartofler

100g hakkebøf, 50g ris(tørvægt), salat af iceberg, agurk og tomat uden dressing

Burger: 1 burgerbolle, 100g hakket oksekød/kyllingefilet, salat og én spiseske ketchup

Clubsandwich: 100g kyllingefilet, 2 skiver groft toastbrød, iceberg (så meget man lyster), 1/2 tomat i skiver, 30g agurk i skiver, evt. 1 spsk. ketchup

Salat nicoise: Masser af iceberg, 100g agurk, 1 tomat, 1/2 dåse tun i vand, 10 feta-tern, 1 hårdkogt æg skåret i både, 5 oliven fra glas (ingen dressing, men evt. eddike efter behov)

Tortillapandekage med fyld: 1 tortilla pandekage, 1/2 peberfrugt, 50g agurk, iceberg efter behov, 1 spsk. majs, 1/2 dåse tun i vand el. 100g kyllingefilet skåret i tern

Pitabrød: 1 pitabrød (evt. groft hvis fås), iceberg el. romaine salat, fintsnittet gulerod, 50g skinkestrimler, 100g radiser i skiver.

Kotteletter: 2 stk. kotelletter a. 100g stk. bagt i et ildfast fad, 200g finthakket hvidkål, 100g fintsnittet gulerod, 2 spsk. soja sauce, salt og peber. Grøntsagerne steges i wok eller pande.

Rejewok: 150g rejer, 200g champignon, 1/2 rød peberfrugt, 1 løg, 2 spsk. soja sauce, 50g nudler eller ris. Rejer og grøntsager steges i wok eller pande med soja saucen. Spises med kogte ris eller nudler.

Kyllingewok: 100g kyllingetern, 200g gulerod, 200g broccoli. Steges altsammen på panden med evt. soja og krydderier.

Det er de ting jeg oftest kokkererer. Det er virkelig nemt og temmelig billigt. Mængderne er angivet til ca. én person og holder sig alle under 500kcal i hvert fald ifølge mine beregninger, som skulle være rimelig holdbare eftersom jeg er ret kaloriefanatisk xD


15 år22. februar 2009 kl. 22:14
#4
re: 500kcal opskrifter - hjælp!!
Tusind tak for inspirationen:-D
15 år24. februar 2009 kl. 09:31
#5
re: 500kcal opskrifter - hjælp!!a
i form har for nogle udgiver "den ultimative slanke guide" (en af medforfatterene er anne larsen). Her er der rigtig mange opskrifter på max 500 kcal). bogen har oså mange gode fif og fakta. Den burde du låne på biblioteket.
15 år9. marts 2009 kl. 15:27


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });