Intet grønt felt

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Intet grønt felt
Jeg er blevet opereret i min ene fod og må ikke støtte på den i 10 uger. Altså : krykker!
Derfor har jeg ændret mit aktivitetsniveau til det næstlaveste. Motion laver jeg lidt af, dvs de øvelser heg fik med fra hospitalet, men de giver altså ikke sved på panden. Jeg går en lille tur på krykkerne hver dag, men det er jo ikke mange meter.
Jeg vil så gerne undgå at tage på i denne periode, især fordi alt det jeg har tabt og kan tabe, vil gøre livet lettere for min fod. Når jeg ser på min side herinde med mad og motion, er der en orange bjælke som fortsætter direkte over i rød bjælke; altså intet grønt felt. Som jeg forstår det betyder det, at mit basalstofskifte er dækket, når jeg når hen til rød bjælke eller hvad?
Kan jeg så overhovedet fortsætte mit vægttab hvis jeg samtidig skal opfylde mit basalbehov?
Og er det forsvarligt at gå under basalbehovet, i min situation, hvor jeg skal hele og rekrere?
Vh
Bodil
6 år20. september 2017 kl. 17:08
#2
En pedaltræner?
Har du prøvet en pedaltræner? Det er sådan en slags cykel, men som man kan bruge både med fødderne og hænderne. Den kan du stille på et spisebord, og så kan du bruge hænderne til at cykle med. Det er en nem måde at få motion på mens du sidder ned.

Du kan se den her - nogle steder kalder det også for en fodcykel, men det er det samme:
livetsomsenior.dk
6 år6. november 2017 kl. 10:06


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });