menstruation = vægtøgning??

Du læser en tråd i debat > gode råd


#1
menstruation = vægtøgning??
Kunne godt tænke mig at høre andres erfaringer med vægt ændringer i forbindelse med menstruation, min vægt plejer at stå stille eller måske vise lidt mindre, men synes flere andre synes de tager på, er det rigtigt??
13 år13. marts 2011 kl. 10:57
#2
re: menstruation = vægtøgning??
hej vicki jeg har en tydelig vægtændring når jeg har menstruation. Jeg taber mig nogen gang en hel kg eller mere under menstruation. men jeg tager det på igen eller tage noget af det på. jeg ved ikke om det er fordi kroppen taber væske eller om jeg mister appetit. måske er det kombination af de to . Men jeg er sikker på at min appetit er ikke den samme når jeg har menstruation og måske skyldes det nogen hormoner eller ligende :)
13 år13. marts 2011 kl. 12:19
#3
re: menstruation = vægtøgning??
Jeg stiger som regel et kg. under menstruation. Mine kostvaner ændrer sig ikke overhovedet, jeg spiser og drikker det samme, motionerer det samme, men alligevel er jeg altså et kg. tungere under menstruation.
13 år13. marts 2011 kl. 12:32
#4
re: menstruation = vægtøgning??
Hej Vicki!
Jeg oplever, ligesom Louise, at min vægt stiger. Min stiger 2-3 kg lige før menstruation og varer til 1-2 dage efter første menstruationsdag. Jeg kan sagtens mærke, at mine bukser strammer om maven i de dage, hvor jeg vægtforøgelsen er der. Egentlig gør det mig ingen ting. Jeg undgår blot at veje mig i de 2-4 dage, hvor jeg ved at vægten er højere end normalt. I hvert fald trækker jeg et par kg af, hvis jeg alligevel hopper på vægten :)

MVH
Paulina
13 år16. marts 2011 kl. 22:09
#5
re: menstruation = vægtøgning??
Jeg har den fuldstændig modsatte oplevelse. Min vægt ændrer sig næsten ikke i de dage jeg har menstruation. Til gengæld taber jeg ca 800 g - 1 kg lige efter og det er den eneste tid på hele måneden hvor jeg taber mig. Næsten som om min krop erstatter det tabte fedt fra min kur med væske...som så kun kan komme ud af kroppen når det er "den tid". Det er meget mystisk. Jeg ændrer intet ved min mad eller motion.

Jeg har dog stadig samme oppustede fornemmelse som jer andre.
13 år17. marts 2011 kl. 10:01
#6
re: menstruation = vægtøgning??
Jeg føler mig også oppustet men stiger ikke i vægt. Men min veninde stiger altid mellem 3 og 4 kilo når hun har menstruation og det er ret voldsomt synes jeg. Derfor synes jeg også at det må være en god ide ikke at veje sig under menstruation hvis man ved at vægten stiger.
13 år17. marts 2011 kl. 10:53
#7
re: menstruation = vægtøgning??
Har altid haft vand i kroppen og hævede ankler op til menstruation. Er nu åbenbart i overgangsalderen har ikke haft det de sidste par mdr. Men underligt nok er der stadig en slags cyklus blødning udebliver bare, Men det er de samme svingninger med lyst til at spise mere op til...og derefter dæmpes appetitten igen. Mærkeligt. Om det fortsætter ved jeg jo ikke.....
13 år21. marts 2011 kl. 23:07
#8
re: menstruation = vægtøgning??
Tusinde tak for jeres svar..
Kan se at det er lidt forskelligt hvordan i oplever det..
Tro som flere af jer nævner at man bare skal lade være med at veje sig i mens perioden..
13 år22. marts 2011 kl. 16:34
#9
...
hmm...når jeg har haft min periode tager jeg også altid på...selv om jeg spiser det samme og derfor burde tabe mig...når min periode er forbi skal jeg derfor slås med de samme kilo igen!! ØV!!
12 år28. maj 2011 kl. 22:36
#10
re: ...
Jeg tager altid lidt på i selve perioden, men når det så er slut, så har jeg tabt det igen eller tabt noget ekstra. Jeg for giganstiske ædeflip, men med min sundere livsstil, så går det fint alligevel :D
12 år29. maj 2011 kl. 12:55



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });