Gode råd om badevægt der kan måle fedtprocent?

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Gode råd om badevægt der kan måle fedtprocent?
Jeg har hørt at nogen badevægte kan måle fedtprocent og vil lige spørge om der er nogen her som har erfaring med sådan en vægt?

Nogen anbefalinger eller råd til mærker/modeller jeg skal kikke på/holde mig fra?
15 år17. august 2008 kl. 19:34
#2
re: Gode råd om badevægt der kan måle fedtprocent?
Vægte som kan måle fedtprocent er særlige nøjagtige. Kan ikke helt huske begrundelsen; men har læst flere diskussioner om det - prøver lige om jeg kan finde dem igen.

Hvis du virkelig vil have et nøjagtigt resultat, så skal du bruge en fedttang.
15 år19. august 2008 kl. 06:40
#3
re: Gode råd om badevægt der kan måle fedtprocent?
Hov mente IKKE særlig nøjagtige.
15 år19. august 2008 kl. 06:42
#4
re: Gode råd om badevægt der kan måle fedtprocent?
Jeg var lige inde og surfe fedttang. Det har den ulempe at man ikke selv kan foretage målingen - der skal jo måles ved skulderbladet.

Hm.. jeg overvejer det lige.
15 år19. august 2008 kl. 08:32
#5
re: Gode råd om badevægt der kan måle fedtprocent?
jeg har sådan en badevægt. mærket er nandinia. jeg er glad for den, og bruger den hver dag ,vægt ,fedtprocent og væskeprocent.
min fedtprocent var 32,4 da jeg startede for 7 uger siden. nu er den 28.8 hvilket vil sige inden for normalen.
jeg bruger sout of beach kuren, den passer fint til mig, har tabt mig 5.5 kg,kuren er meget nem at leve efter, og nem at overholde når der er fest.men det tog mig lang tid at forstå principperne måtte læse bogen 3 gange.
jeg ved godt at det er andre principper der bruges herinde, at skrive alt ned og tæller kalorier ,al respekt for det.
15 år19. august 2008 kl. 08:52
#6
re: Gode råd om badevægt der kan måle fedtprocent?
Iacob,
Vores gamle badevægt gik istykker i sidste uge og fruen har nu købt en ny der kan måle fedt%, vandindhold og muskelmasse. Hvor nøjagtig den er skal jeg ikke kunne sige men vægt vejningen er meget præcis og ens ved op til flere forsøg samtidig.

Den er fra OBH og er blevet testet af forbruger "et eller andet" sammen med andre og kom ud som vinderen. Prisen er ca. 500,-.

Jeg kan undersøge hvad modellen helt nøjagtigt hedder hvis du vil vide det. Vil lige prøve at søge på den forbuger test.
15 år19. august 2008 kl. 11:46
#7
re: Gode råd om badevægt der kan måle fedtprocent?Hvi
Hvis du vælger at bruge fedttang så kan du se nogle målemetoder på denne side: linear-software.com

Du kan godt selv foretage en 3-punkts måling selv.
15 år19. august 2008 kl. 13:00
#8
re: Gode råd om badevægt der kan måle fedtprocent?Hvi
Tak for alle de gode råd. Jeg vil meget gerne have modelnavnet på OBH.

Jeg kikker lige på det - det kan være det bliver det som september måneds lommepenge går til (ellers kommer det på min ønskeseddel til min fødselsdag).
15 år20. august 2008 kl. 10:33
#9
re: Gode råd om badevægt der kan måle fedtprocent?
Jeg er rigtig glad for min badevægt der også kan måle fedt% mm. Man skal bare være opmærksom på at den måler kun fedtprocenten i den nederste del af kroppen, da vægten sender små impulser op igennem det ene ben og tager så tiden på hvornår det kommer ned igennem det andet.
Så på mig (hvor det meste sidder på lårene) kan jeg ikke helt regne med det: Da jeg startede mit vægttab var min fedt% på 39, nu har jeg tabt 18 kg og den er nu på 37%.
Jeg mener vidst nok at hvis man skal udregne sin fedt% helt præcist er det noget med at man skal ned i et vandbassin, jeg ved ikke helt hvordan det fungerer men det er vidst ret dyrt.
Jeg håber du kan bruge mit råd til noget :-)
-Julie.
15 år21. august 2008 kl. 18:46


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });